top of page

2020-2021 - התחזית!

התעוררתי בבוקר, והחלטתי לכתוב על הקבוצות לפני פתיחת העונה.

עכשיו, למה זה חכם? ובכן, מכמה סיבות עיקריות:

  1. כל מה שאני עושה חכם.

  2. לא כל החלקים בכל הפאזלים עדיין במקום. אמנם ברוב הקבוצות, אם יהיו עוד החתמות, הן יהיו זניחות, אבל יש עוד כמה כלים גדולים על הלוח. לדוגמא, בעת כתיבת שורות אלו גם הארדן וגם ראס עדיין שחקני יוסטון. מי יכול לדמיין תרחיש כזה לאורך כל העונה? אז יש סיכוי שעוד שבועיים תקראו את זה וזה לא יהיה רלוונטי.

  3. תוכלו לחזור לכאן בסיום העונה ולצחוק עלי שכל מה שכתבתי הוא לא נכון, וזה תמיד כיף. כזה אני, אדם טוב לב שנותן לקהל שלו את מבוקשו.

חשוב להגיד שאני לא מתכוון לנתח את כל הקבוצות, כי למי איכפת מדטרויט והניקס, אלא רק את אלו שנראה שיהיו מעניינות העונה (בעיני). ועדה בלתי תלויה קבעה את כללי היסוד עליהם יבוסס הניתוח של כל קבוצה (זהירות, זה קצת מסובך להבנה): מה שבא לי לכתוב באותו רגע.

חשוב גם להגיד שחוץ מהשחקנים שדאלאס בחרה בדראפט + אבדיה אני לא ממש מכיר את הרוקיז, אז אתם יודעים, תמותו.


ובכן, שנתחיל? נתחיל.


לוס אנג'לס לייקרס

ימח שמם, השתפרו הלייקרס. אני יודע שהמשפט הראשון משתמע לשתי פנים, ולכן אבהיר: אני לא אוהב את הלייקרס. אני אמנם כן אוהב את לברון ואשמח אם יהיו לו 5-6 אליפויות, אבל אני לא אשמח שזה יהיה בלייקרס. חיי הם חידה בלתי פתורה.

בכלאופן, חזרה לעניין. טובים הלייקרס ימח שמם.

קיץ שעבר הם ישבו וחיכו לקאווי בשביל שבסוף הוא ילך לקליפרס והם יצטרכו לבנות קבוצת טלאים סביב לברון ו-AD. בסתיו הזה המצב היה שונה והם התחמשו כמו שצריך לקראת העונה. החיזוק העיקרי שלהם הגיע בדמות שרודר ומונטרז הארל. שני שחקנים שיכולים ליצור לעצמם, שזה בדיוק מה שהיה חסר להם בהתקפה. מת'יוז כבר סוג של וטרן למשימות הגנתיות ומארק גאסול הגיע להחליף את האוורד עם קצת פחות נוכחות בצבע וקצת הרבה יותר שכל. קוזמה אולי יוכיח שהוא עדיין שחקן ואם זה יקרה אז בכלל יהיה קשה לעצור אותם. הקו האחורי קצת נחלש הגנתית בלי בראדלי, ונחלש פלייאופית בלי רונדו, וכולם כותבים שהם צריכים עוד רכז, אבל בעיני זה לא משנה. גם ככה לברון מנהל הכל ואם צריך עושה את זה גם 40 דקות בערב. בשאר הזמן הכדור יהיה בידיים של שרודר ויהיה בסדר.


לוס אנג'לס קליפרס

מישהו יודע מה קורה עם רג'י ג'קסון?

לא משנה.

שנה שעברה הקליפרס היו קבוצה עמוקה. כמה עמוקה? אולי הכי עמוקה בהיסטוריה של המשחק. זה עזר להם עד משחק 4 בחצי גמר המערב ואז, ובכן, פלייאוף ג'ורג' הגיע. החילוף של הארל באיבקה מעולה בעיני. קצת פחות אגו, קצת יותר נסיון אליפות, שחקן שיודע את מקומו. לו-וויל הזדקן בעוד שנה אבל עדיין יפציץ כשיצטרכו אותו. מרקוס מוריס קיבל חוזה מוגזם אבל יש סיכוי שהוא יהיה שווה את זה כשהוא יפצע את לוקה בחצי גמר המערב שנה הבאה. דווקא הפרידה משאמט בעיני יחסית כואבת, קלעי מעולה בלי אגו שמתאים לצד כל הכוכבים בקבוצה הזו. על לוק קנארד אין לי מה להגיד, מה תעשו לי?

על פניו, נראה שחסר להם עוד רכז בנוסף לבברלי שחצי מהזמן פצוע ובחצי השני סתם דביל. במקרה שלהם, בניגוד ללייקרס, אין לברון.

גם טאי לו הוא חידה, ואחרי שבקליבלנד הוא היה צריך בעיקר לא להפריע ללברון, דווקא עכשיו יש לו אתגר לסדר את החתיכות במקומן. אם יצליח, הקליפרס כמובן מועמדים חזקים מאוד לאליפות.


מילווקי באקס

טוב, אתם מכירים את הסיפור עם בוגדאן, אני לא צריך לפרט. בא, הלך, ביטל, דפק וסיים באטלנטה.

אממה, השינוי שכן נעשה הוא משמעותי מאוד.

תרגיל מחשבתי.

נניח שכל שחקן מקבל דירוג בין 1-10. חמישיה מושלמת תקבל 50 נקודות. נניח שלברון, קאווי, יאניס שווים 10, ושאר השחקנים שווים אפשהו מתחת לזה (נגיד מידלטון יהיה 7?). במדרג כזה, בלדסו יקבל את הציון 478-.

אני מניח שהבנתם את הנקודה.

בקיצור, שדרוג מאוד משמעותי, בעיני כזה שיכול לעשות את ההבדל בריצת פלייאוף. מידלטון הראה ניצוצות של אחד שיכול לעשות הרבה בפלייאוף הקודם, ויאניס ירצה להעלות את הערך שלו לפני שהוא חותם שנה הבאה בדאלאס (בשביל להיות המשנה ללוקה ולא המשנה למשנה ללוקה).


דנבר נאגסט

זו קבוצה עם שני סופרסטארים, וזה לא צחוק. מארי הוכיח שהוא בליגה של הגדולים בפלייאוף האחרון, ויוקיץ' שמנמנן וחמוד ובא לי לאכול אותו מרוב שהוא מותק. והם אוהבים אחד את השני, והם מצחיקים, והם יודעים לנצח משחקי כדורסל.

ההחתמה מחדש של מילסאפ קצת מוזרה לי, בעיקר בעקבות ההחתמה של ג'אמייקל גרין, אבל בשורה התחתונה הכוכבים התבגרו בעוד שנה, כך גם מייקל פורטר הצעיר, הקמפאצו בא מאירופה ונקווה שהפצועים ישארו בריאים. אחלה דנבר.


בוסטון סלטיקס

בעונה שעברה כולם דיברו על החור שיש לבוסטון בצבע. אבל אז הגיע הפלייאוף ודניאל ת'ייס עשה יופי של עבודה יחד עם מה שמו וויליאמס, ובוסטון הגיעו בזכות ולא בחסד לגמר האיזורי. אז בקיץ הזה עשו את המהלך המתבקש והביאו סנטר אמיתי לקבוצה. מצד אחד, ברור שהוא לא מתאים לסגנון של בוסטון והוא קצת יתקע להם את הצבע, אבל מצד שני זה הדבר הראוי כשמסתכלים על מי שאמורה להיות היריבה של כל אחת במזרח למקרה שתגיע לגמר הליגה (אם הלייקרס יעברו את דאלאס, מה שקשה לי לראות).

חוץ מזה, הסיפור די דומה לסיפור של דנבר. שום שינוי מהותי לא קרה (סליחה, גרעו שחקן מרשימת הפצועים של הקבוצה), וגם הם בונים על עוד שנה של נסיון של הילדים שיעלו עוד מדרגה. בראון הוא אחד השחקנים האהובים עלי בליגה, אבל כמובן שהפוקוס יהיה על טייטום שיצטרך להיות יציב יותר לאורך זמן. יש לו את הפוטנציאל, עכשיו רק תראה שאתה יכול באופן רציף.

חשוב להגיד: ג'ף טיג הוא שחקן שתמיד אהבתי למרות שכבר כמה שנים אין לי באמת סיבה אמיתית לזה. אולי במכללה של סטיבנס הוא יחזור להיות יעיל ואקס פקטור ברמה שהוא היה באטלנטה.


טורונטו רפטורס

הימור שלי? לא יהיו טובים כמו שנה שעברה. איבדו את שני הגבוהים החשובים שלהם, וארון ביינס זה אחלה והכל אבל לא יותר מזה. סיאקם מאמי אמיתי אבל נראה שהגיע לתקרה שלו. החוזה החדש של ואן-וליט הוא יופי יופי, אבל שוב, מה התקרה שלו? לא בטוח שגבוהה בהרבה ממה שכבר הראה. אבל קייל לאורי ימשיך להיות המאמי הלאומי וימשיך לנשוך שחקנים בתחת. בקיצור - קבוצה של מאמים. יסיימו את העונה הסדירה בלי ביתיות בפלייאוף ויעופו בסיבוב הראשון.


פילדלפיה 76רס

נראה שעשו מהלכים טובים בקיץ. בעיקר ריווחו את ההתקפה שלהם לשחקנים שיותר מתאימים לשחק ליד שני הכוכבים. אבל השאלות הן אותן שאלות של השנתיים האחרונות:

איך יהיו הברכיים של אמביד?

איך יהיה האופי של אמביד?

כמה שלשות לא יזרוק העונה סימונס?

האם גם אחרי הקדנציה הזו דוק ריברס ימשיך להיות המאמן הכי אוברייטד בליגה?

האם הספירה החוזרת בפנסילבניה כבר הסתיימה? מי הנשיא לעזאזל?! (סתם סתם ביידן הנשיא היידה לא גזענים!)

פילדלפיה תשחק העונה על מטרה אחת: לא לחזור לפרוסס כל כך מהר. אין קבוצה בליגה שהתקרה שלה כל כך גבוהה והתחתית שלה כל כך נמוכה.

בשיאו, אמביד שחקן טופ 5 בליגה. בשיאו, סימונס אולי הרכז הטוב בליגה בשקלול של שני צדדי המגרש. הבעיה היא בראש. תפתרו אותה, טמבלים.


מיאמי היט

גם פה, לא הרבה שינויים בקיץ. ג'ימי, באם, הירו ודראגיץ' איז דה פאקינג ריל דיל, והם ימשיכו לרוץ חזק. ג'יי קראודר זו אבידה בעיני, 3&D מהטובים בליגה. מצד שני, אייברי בראדלי זה פיצוי לא רע לעניין.


יוסטון רוקטס

או, הנה סיפור מעניין. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, הארדן ו-ווסטברוק שניהם עדיין שחקני הרוקטס. לכו תדעו מה יקרה עוד שעתיים.

זה מצחיק אולי להגיד, כי הסמול בול וכל זה, אבל יוסטון היו אחת הקבוצות הכי קשוחות בליגה שנה שעברה. זו הייתה חבורה של גארדים שלא הייתי רוצה לפגוש בסמטה חשוכה. אבל קובינגטון הלך, טאקר גם מחפש דרך לברוח, ומה כבר נשאר? בגדול בחירת דראפט בעונת 2028 או משהו כזה. קריסתה של אימפריה. היו שלום ותודה עבור הדגים.


ברוקלין נטס

קיידי שחקן שחקן. קיירי אהבל. שניהם פצועים.


גולדן סטייט ווריירס

קליי :(

כרגיל, ג"ס מגיבים לא רע על המכות שנופלות עליהם. בהתחשב בתזמון, בתקציב ובמה שהיה פנוי, קלי אוברה זה הרע במיעוטו.

אז וונמייקר זה נחמד, ויש להם גבוה מהדראפט, ויש סיכוי שדריימונד יחליט שהוא מוותר על חוזה הטאלנט ב-TNT ויחזור לשחק כדורסל, והיי, אולי אפילו וויגינס יזכר שהוא בחירה מס' 1 בדראפט (חחחח הוא לא), והכל נכון והכל סבבה. אבל זו העונה של סטף. אחרי שנה וחצי בלי כדורסל, זו ההזדמנות של סטף להוכיח שהוא לא סתם פעמיים MVP של הליגה. בלי KD, בלי תומפסון, זה הזמן להתסער על המקטרגים. הימור: יעשו פלייאוף בלי ביתיות.


ניו אורלינס פליקנס

תשמעו, מי יודע? בגדול ההבאה של אדאמס לא הכי ברורה לי, לא יודע כמה זה יעבוד עם זאיון (או בכלל כמה אדאמס באמת שווה בליגה הזו). אם קראתם את הסעיף של הבאקס אז אתם כבר יודעים שבלאדסו זה מינוס נקודות, והברכיים של זאיון זו חידה שאפילו באטמן לא יצליח לפתור (כי הרידלר, נו..). אבל אם כולם יהיו בריאים, וההרמוניה בטריו של לונזו-אינגרם-זאיון תשרור כאילו הם משחקים במנזר שאולין, אולי הקבוצה הזו תוכל להתחיל לממש את ההבטחות ששמענו מכולם בשנה האחרונה. יחד עם ניקומלי, רדיק וג'וש הארט האח, יש להם סגל די עמוק ודי מאוזן (חוץ מבלדסו, אמרנו).


וושינגטון וויזארדס

מי שלא מוסר לדני תומך BDS.


פורטלנד טריילבלייזרס

אחלה פורטלנד. קובינגטון היה אחד השחקנים שהכי רציתי שיגיעו לדאלאס בקיץ. נורקיץ' היה נפלא בבועה וקנטר זה אחלה שחקן שלא יקבל דקות בפלייאוף. זמן טוב לחידה: האם פורטלנד יחליטו העונה לשחק כבר בשני השלישים הראשונים של העונה, או שטורניר פליי-אין זה הדבר וביתיות זה אוברייטד? כי אם יתחילו לשחק מההתחלה, זו קבוצה לצמרת גבוהה.

נ.ב.

אחלה באבל מלו.


דאלאס מאבריקס

המנצחת הגדולה של הקיץ, ולו רק כי זכתה בלב שלי.

אבל גם מעוד כמה סיבות (וגם כי היא לא באמת המנצחת הגדולה של הקיץ): בגדול, כשיש לך את ההתקפה הטובה בהיסטוריה ישמצב שלא צריך לעשות המון שינויים. אז לא עשו. מה כן עשו? ניסו לחזק את ההגנה. הביאו את מה שמו מפילי (קוראים לו ג'וש ריצ'רדסון אני יודע ואל תתנשאו עלי), וגם הביאו בדראפט את ג'וש גרין שאמור לעשות הגנה (למרות שהוא שחקן עונה ראשונה ובטח יקבל 2 ורבע דקות בממוצע).

בכלל, נראה שכל הקיץ הזה היה הכנת התשתית הכספית להנחתת יאניס בקיץ הבא.

אבל בסופו של יום, העונה הזו תקום ותיפול על איזה 4 רצועות שבריריות בברכיים של פורזינגיס. אחרי עונה ככה ככה (אבל סבירה לחלוטין לאחד שלא שיחק שנה וחצי), הוא הגיע לבועה שחקן אחר. היה מדהים ו... נפצע. וזה מתחיל לחזור על עצמו ולא בקטע אירוני ומודע לעצמו. כש-KP בריא, בגוף ובנפש, הוא אחד השחקנים הטובים בליגה. אי אפשר לעצור אותו בהתקפה, הוא טווחלס (סליחה גיל ברק) והוא גם שומר טוב. השאלה היחידה האם הראש שלו יצליח לעבוד בניגוד לכל אינסטינקט בריא ולקפוץ ולזנק על הברכיים השבריריות, וכמובן על יכולתן של הברכיים להחזיק מעמד. אם זה יקרה, דאלאס תוכל לרוץ בצמרת הגבוהה גם היא (אז סה"כ, לפי החישוב של הטור הזה, בערך 12 קבוצות ירוצו בצמרת הגבוהה של המערב העונה).




עוד פוסטים!
רגע, את הקודמים קראתם?
חפשו פה דברים שמעניינים אתכם
bottom of page