top of page

נבחרת העתודה 2017

מה צריך לבטל? שמח ששאלתם. בתור התחלה, את החוק הרוסי. כשאתם מדברים על חוסר ספורטיביות (בעיקר בהקשר של הפיינל פור), זה החוק הכי אנטי ספורטיבי שקיים פה (בניגוד, אגב, לפיינל פור). מה עוד? שמח ששאלתם. את חוק הצעירים. חוק הצעירים הוא החוק שהכי פוגע בשחקנים הישראלים הצעירים, אלו שעכשיו עשו אליפות אירופה מטריפה ומרגשת. אז נכון, מכבי ת"א והפועל ירושלים ימשיכו למלא את סגליהן בזרים למסגרות האירופאיות. וכן, רוב הזרים האלו (כנראה שכולם) יהיו טובים יותר מהישראלי הממוצע וגם מהישראלי החציון (כי זה המדד האמיתי, קראתי בדה מרקר). אז תנו לשתי הגדולות למלא את הסגלים שלהם בשחקנים הבכירים. תעשו הגבלה על כמות זרים. אל תתערבו למאמן בבחירת דקות המשחק לפי דרכון. תנו לצעירים שלא מקבלים דקות בשתי הגדולות ללכת לקבוצות קטנות יותר, אל תכריחו אותם להשאר במקום שרק עוצר אותם.

(התמונה מאתר http://www.fiba.com/europe/u20/2017)

ועכשיו, לילדים. אבל בקצרה, כי כבר כתבו הכל, אני רק מחדד ודואג לסגור לכם את הפינות: לא, לא יצאו מהנבחרת הזו 8 שחקנים בכירים לנבחרת הבוגרת ולצמרת ליגת העל. למה? כי אף פעם, מאף נבחרת עתודה, באף מדינה, לא יוצאת כמות כזו של שחקנים משנתון אחד. מה תהיה הצלחה אדירה? 2 שחקנים מובילים בנבחרת. כל דבר מעבר לזה הוא בונוס. ו-וואלה, פוטנציאלית, זה אולי אפילו יקרה.

  1. תמיר בלאט: נכון, הוא נמוך. נכון, הוא לא ממש אתלט. אבל איך אומרים אצלינו היהודים? שכל אי אפשר ללמד. ולילד יש ערימות של שכל. הוא מנהל משחק אדיר, לא דבר שנהוג לראות בכאלו גילאים. הילד קיבל צ'אנסה בגיל 18 בקבוצה עם לימונד, טרה סימונס ונייט רובינסון, ובגיל 19 צ'אנסה ענקית עם לימונד (פצוע), בנקס וליונס בקבוצה. הוא הוא ההוכחה שישראלים טובים, גם אם צעירים, יכולים לקבל צ'אנס על הבמה המרכזית (שלנו), והוא נתן בתמורה המון. אז נכון שקצת קשה לו לעשות נק' מול שומרים קצת יותר טובים מאשר באליפות אירופה עד גיל 20, וההגנה גם לא מבריקה, אבל היי, שמעתי שהוא מכיר את המאמן הקודם של לברון ג'יימס, אז אולי הוא יוכל לעזור לו עם זה. והשנה בחולון (עם הולוואי, קולמן הרוש וסביר להניח עוד גארד זר), הוא יוכל לקבל את הבמה גם באירופה, ותאמינו או לא, לשחקן כזה, הצ'מפיונס ליג זו במה נהדרת לפרוץ עוד קדימה.

  2. יובל זוסמן: יש לו את הגובה, יש לו את ההגנה, יש לו את הקליעה (מה אתם יודעים? אפילו מספרים שהוא עבד עליה, בזמנו הפנוי, בשביל לשפר אותה, השם ישמור), יש לו שכל, הוא יכול להוביל כדור, יש לו את הסייז. מאוד מאוד מקווה שהוא יחכה עוד איזה שנתיים לפני שהוא חוזר למכבי, ויקבל קצת דקות בבטן הליגה, יקבל ביטחון ויקבל את הנסיון שהוא צריך. להיות כוכב יש לו מספיק זמן.

  3. דניאל קופרברג: יש לו את הגודל, יש לו את האתלטיות. הוא אפילו מדי פעם מראה ניצוצות של כדורסל. צריך לשפר את האגרסיביות (כי הזרים שהוא יתמודד מולם, גם בליגה, זה סיפור אחר), והוא צריך לשפר בעיני את ההתמצאות שלו ליד הטבעת. מספרים שגם יש לו קליעה לא רעה מחצי מרחק. אומרים שגבוהים מתפתחים לאט יותר. אני מקווה שהוא לא יתקע במקום וידע לקחת את הפוטנציאל שלו קדימה. אני חושב שהוא צריך, יותר מהכל, עבודה מנטלית קשה בשנה-שנתיים הקרובות, וכמובן, דקות משחק. באיזה דיון טוויטר הועלתה הטענה שאין סיבה שזר בינוני כמו ראשון פרימן יהיה המחליף לגבוהים בחיפה, ותכלס, באמת אין סיבה. יש סיכוי שעם מספיק דקות ואמונה קופרברג יוכל להיות מחליף ראוי לגבוהים כבר עכשיו, ולעתיד קדימה, זה יכול רק לתרום. האם לרחימי יש את האומץ ולחיפה את האורך רוח בשביל לעשות כזה דבר? כנראה שלא, אבל הלוואי.

  4. נתנאל ארצי: בעיני האס של הטורניר. ולהפתעתי, בקושי מקבל התייחסות. שלישי בנבחרת בנק' למשחק (12.9), שני בריב' (6.3), 55% לשתיים, 44% לשלוש (ביותר מ-3 זריקות למשחק). הראה גיוון התקפי נפלא, החל משלשות, חלקן לא קלות ותחת שמירה, דרך הובלת כדור במתפרצת, חדירות לסל, קשיחות (לדעתי עשה הכי הרבה מהלכי סל ועבירה בנבחרת). יודע למצוא את היתרון שיש לו על השומרים שלו. אני חושב שלקראת העונות הקרובות, עם עבודה נכונה, הוא יכול להיות יופי יופי של שחקן ליגה ונבחרת. רמת יורוקאפ בכיף. נראה שיש לו את האופי, נראה שיש לו את הכדורסל.

  5. עודד קטש: אחלה מאמן (הוא תמיד יהיה ילד הפלא, לא?).

עוד פוסטים!
רגע, את הקודמים קראתם?
חפשו פה דברים שמעניינים אתכם
bottom of page